Συχνές ερωτήσεις

Τι είναι το ILSAS;

To Συνεργατικό Μοντέλο Λειτουργίας ILSaS είναι μια κοινοπραξία των 30 ελληνικών ακαδημαϊκών βιβλιοθηκών, που έχει ως στόχο την ενοποίηση των τοπικών αυτοματοποιημένων βιβλιογραφικών συστημάτων σε ένα ενιαίο σύστημα, στο οποίο ο βιβλιογραφικός κατάλογος και τα αρχεία καθιερωμένων όρων θα είναι κοινά για όλα τα μέλη της κοινοπραξίας. Οι υπόλοιπες λειτουργίες (δανεισμός, προσκτήσεις, περιοδικά κλπ.) θα πραγματοποιούνται στο ενιαίο σύστημα αυτοματοποίησης αλλά η κάθε βιβλιοθήκη θα διατηρεί την αυτονομία της και θα ακολουθεί τις δικές της πολιτικές

Μπορεί μια νέα βιβλιοθήκη να ενταχθεί στο ILSaS;

Προς το παρόν και μέχρι την ολοκλήρωση του ILSaS, δεν μπορούν να ενταχθούν στη κοινοπραξία νέα μέλη. Με την πλήρη λειτουργία του συνεργατικού μοντέλου, θα μπορούν να ενταχθούν σε αυτό όλες οι ακαδημαϊκές βιβλιοθήκες, μόνιμα μέλη του Συνδέσμου Ελληνικών Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών (Σ.Ε.Α.Β.). Προς το παρόν δεν προβλέπεται ένταξη στο συνεργατικών βιβλιοθηκών των συνεργαζομένων βιβλιοθηκών με τον Σ.Ε.Α.Β. ή άλλων ελληνικών βιβλιοθηκών

Ποια είναι η διοικητική δομή των συνεργατικού μοντέλου λειτουργίας ILSaS;

Στην κορυφή του σχήματος διοίκησης βρίσκεται η 5 μελής Ομάδα Διοίκησης του ILSaS, της οποίας 4 μέλη εκλέγονται από την Γενική Συνέλευση του Σ.Ε.Α.Β. και ένα μέλος ορίζεται από το Δ.Σ. του Σ.Ε.Α.Β. Τον συντονισμό του έργου και την συνεργασία μεταξύ άλλων ομάδων και των βιβλιοθηκών έχει αναλάβει η Ομάδα Υποστήριξης του ILSaS, η οποία αποτελείται από εργαζόμενους του Σ.Ε.Α.Β. Τις πολιτικές και τον τρόπο λειτουργίας του συνεργατικού μοντέλου, σε θέματα βιβλιοθηκονομίας τις καθορίζει η Ομάδα Εργασίας Βιβλιοθηκονομικών Θεμάτων & Κοινών Πολιτικών, ενώ τις αντίστοιχες πολιτικές σε θέματα πληροφορικής τις καθορίζει η Ομάδα Εργασίας Τεχνικών Θεμάτων. Και στις δύο αυτές ομάδες συμμετέχουν κορυφαίοι βιβλιοθηκονόμοι και πληροφορικοί από τις βιβλιοθήκες μέλη του ILSaS. Τέλος, κάθε μέλος συμμετέχει στη κοινοπραξία με έναν κύριο και ένα αναπληρωτή εκπρόσωπο.

Τι ακριβώς μου προσφέρει το Πρόγραμμα Πληροφοριακής Παιδείας που δημιουργήθηκε από το ΣΕΑΒ;

Το Πρόγραμμα Πληροφοριακής Παιδείας (ΠΠΠ) που δημιουργήθηκε από το ΣΕΑΒ περιλαμβάνει μία σειρά από ηλεκτρονικά μαθήματα (διδακτικές ενότητες) τα οποία θα στοχεύουν στην εξοικείωση του βιβλιοθηκονόμου με την έννοια της ΠΠ και με συγκεκριμένες παιδαγωγικές προσεγγίσεις που θα τον καταστήσουν ικανό να γίνει ο ίδιος εκπαιδευτής. Επιπρόσθετα, θα γνωρίσει διάφορα ΠΠΠ στη σύγχρονη εποχή, σε διεθνές επίπεδο και θα αποκτήσει τις γνώσεις και την εμπειρία που θα του επιτρέψουν να μπορεί να εξειδικεύει ένα ΠΠΠ με βάση τα χαρακτηριστικά του εκπαιδευόμενου κοινού, θα κατανοεί ποια είναι τα βασικά συστατικά του σωστού σχεδιασμού ενός μαθήματος

Ποιες είναι οι προϋποθέσεις για να παρακολουθήσει κάποιος το Πρόγραμμα Πληροφοριακής Παιδείας που δημιουργήθηκε από το ΣΕΑΒ;

Το Πρόγραμμα Πληροφοριακής Παιδείας (ΠΠΠ) που δημιουργήθηκε από το ΣΕΑΒ αποτελεί ένα πρόγραμμα εξ’αποστάσεως εκπαίδευσης ανοιχτής πρόσβασης προς την ελληνική βιβλιοθηκονομική κοινότητα. Για την παρακολούθησή του απαιτείται η χρήση υπολογιστή και διαδικτύου, καθώς και κάποια σχετική εξοικείωση με τη χρήση νέων τεχνολογιών. Το πρόγραμμα φιλοξενείται στο σύστημα διαχείρισης μάθησης Moodle, για τη χρήση του οποίου απαιτείται δημιουργία λογαριασμού χρήστη. Σχετικός Οδηγός Χρήσης διατίθεται στην αρχική σελίδα της πλατφόρμας.

Η παρακολούθηση θα πραγματοποιηθεί σε συγκεκριμένο χρόνο;

Το Πρόγραμμα Πληροφοριακής Παιδείας (ΠΠΠ) που δημιουργήθηκε από το ΣΕΑΒ έχει σχεδιαστεί ως πρόγραμμα ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης, που σημαίνει πως οι εκπαιδευόμενοι το παρακολουθούν ανεξάρτητα από χωροχρονικούς και άλλους περιορισμούς. Το εκπαιδευτικό υλικό έχει δημιουργηθεί έτσι ώστε να υποστηρίζει αυτόνομη και ανεξάρτητη μελέτη και κάθε εκπαιδευόμενος διαχειρίζεται ο ίδιος το χρόνο που θα αφιερώσει στη μελέτη του υλικού και την ολοκλήρωση όλως των επιμέρους μαθημάτων (διδακτικών ενοτήτων).

Μπορεί κάποιος να χρησιμοποιήσει το υλικό του προγράμματος;

Το Πρόγραμμα Πληροφοριακής Παιδείας (ΠΠΠ) που δημιουργήθηκε από το ΣΕΑΒ βασίζεται στην αρχή της ελεύθερης και ανοικτής πρόσβασης (open access) και ως εκ τούτου, το εκπαιδευτικό υλικό που περιλαμβάνει διατίθεται ελεύθερα προς χρήση, υπό αδειοδότηση Creative Commons. Για τη διευκόλυνση των συμμετεχόντων, το εκπαιδευτικό υλικό υπάρχει και σε μορφή αρχείου PDF, για μεταφόρτωση και αποθήκευση στον προσωπικό τους υπολογιστή.

Πως θα μπορούσαμε να χρησιμοποιήσουμε την υπηρεσία eHelpDesk για την βιβλιοθήκη μας;

Στο Ηλεκτρονικό Μητρώο Λογισμικού για Βιβλιοθήκες ( http://softrepo.lib.ntua.gr ) μπορείτε να βρείτε την έκδοση 2 του Reddo ιδιαίτερα παραμετροποιημένο για τις ελληνικές βιβλιοθήκες. Το Reddo αποτελεί ελεύθερο λογισμικό που αναπτύχθηκε σε συνεργασία του ΣΕΑΒ με την Κεντρική Βιβλιοθήκη του Πανεπιστημίου Μακεδονίας

Ποιες είναι οι προϋποθέσεις για να χρησιμοποιήσουμε τις κεντρικές υπηρεσίες του ΣΕΑΒ για βιβλιοθηκονόμους;

Για να κάνετε χρήση των υπηρεσιών δεν είναι απαραίτητο να εργάζεσθε σε βιβλιοθήκη. Οι υπηρεσίες είναι ανοιχτές και δωρεάν για όλους

Πως μπορώ να χρησιμοποιήσω τις υπηρεσίες του Αποθετηριου Λογισμικών του ΣΕΑΒ;

Το Αποθετήριο Λογισμικών του ΣΕΑΒ συνοδεύεται από πλήρες οδηγό χρήσης, που είναι διαθέσιμο εδώ : http://softrepo.seab.gr/files/GuideSubmitSoftware_v1.pdf

Με ποια άδεια χρήσης μπορώ να διαθέσω το λογισμικό μου στο Αποθετήριο Λογισμικών του ΣΕΑΒ;

Τα λογισμικά τα οποία φιλοξενούνται στο Αποθετήριο είναι κάτω από άδειες που απορρέουν από το http://opensource.org/licenses

Πως μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε λογισμικό ή εργαλεία που παρουσιάζονται στο Αποθετήριο Λογισμικών του ΣΕΑΒ;

Κάθε έργο που παρουσιάζεται μέσα στο αποθετήριο, συνοδεύεται από αρχεία που το περιγράφουν και δίνονται όλες οι απαραίτητες οδηγίες. Σε κάθε περίπτωση μπορείτε να λάβετε οδηγίες και από το helpdesk.seab.gr

Ποια είναι η διαδικασία υποβολής λογισμικού στο Αποθετήριο Λογισμικών του ΣΕΑΒ;

Η διαδικασία υποβολής λογισμικού περιγράφεται πλήρως εδώ: http://softrepo.seab.gr/files/GuideSubmitSoftware_v1.pdf

Πως θα μπορούσαμε να χρησιμοποιήσουμε την υπηρεσία eHelpDesk για την βιβλιοθήκη μας;

Στο Ηλεκτρονικό Μητρώο Λογισμικού για Βιβλιοθήκες ( http://softrepo.lib.ntua.gr ) μπορείτε να βρείτε την έκδοση 2 του Reddo ιδιαίτερα παραμετροποιημένο για τις ελληνικές βιβλιοθήκες. Το Reddo αποτελεί ελεύθερο λογισμικό που αναπτύχθηκε σε συνεργασία του ΣΕΑΒ με την Κεντρική Βιβλιοθήκη του Πανεπιστημίου Μακεδονίας.

Ποια είναι η θεματολογία του HEAL Journal;

Το περιοδικό είναι μια συλλογική προσπάθεια των Επιστημόνων Πληροφόρησης που προέρχονται από τις Ακαδημαϊκές Βιβλιοθήκες, και προσβλέπει στη δημιουργία μιας ευρύτερης κοινότητας επιστημόνων, προερχόμενων από τις δεξαμενές του επιστημονικού δυναμικού της Επιστήμης της Πληροφόρησης (συμπεριλαμβανομένων των πεδίων της Αρχειονομίας και Μουσειολογίας) αλλά και άλλων παρεμφερών επιστημονικών πεδίων, όπως της Τεχνολογίας, της Πληροφορικής, των Ανθρωπιστικών, Κοινωνικών και Οικονομικών Επιστημών. Ιδιαίτερα, στόχος του περιοδικού είναι η προσέλκυση επιστημόνων και από τα άλλα αυτά επιστημονικά πεδία και η ενθάρρυνση συνεργατικών πρωτοβουλιών στο πλαίσιο και της διεπιστημονικότητας του πεδίου της πληροφόρησης. Το περιοδικό δημοσιεύει άρθρα με πρότυπη ερευνητική εργασία των οποίων η θεματολογία καλύπτει την παραγωγή, την ανακάλυψη, την αρχειοθέτηση, την αποθήκευση, την αναπαράσταση, την ανάκτηση, την παρουσίαση, την επεξεργασία, την διάθεση, την χρήση και την αξιολόγηση των πληροφοριών και των εργαλείων και τεχνικών που σχετίζονται με τις διαδικασίες αυτές Συγκεκριμένα, καλύπτονται οι ακόλουθες κύριες κατηγορίες από το JITA (Classification System of Library and Information Science): 1. Θεωρητικές και γενικές πτυχές των βιβλιοθηκών και της πληροφόρησης 2. Χρήστες, Γραμματισμός, Ανάγνωση, Εκπαίδευση 3. Εκδοτική 4. Νομικά θέματα (της Επιστήμης της Πληροφόρησης) 5. Πηγές και κανάλια μετάδοσης πληροφοριών 6. Διαχείριση υπηρεσιών, λειτουργιών και τεχνικών πληροφόρησης σε Οργανισμούς Διαχείρισης Πληροφοριών 7. Πληροφορική, Επικοινωνίες, Λογισμικό, Υλικό (στην διάθεση της Επιστήμης της Πληροφόρησης) 8. Ειδικά θέματα [ζητήματα στέγασης, επαγγελματικά ζητήματα κ.λπ.]

Ποια διαδικασία ακολουθείται για τη δημοσίευση άρθρου;

Το περιοδικό εφαρμόζει σύστημα αξιολόγησης με δύο (2) τουλάχιστον ανεξάρτητους αξιολογητέςγια κάθε υποβολή. Οι αξιολογητές είναι επιστήμονες σε συναφή επιστημονικά αντικείμενα, κάτοχοι διδακτορικού ή μεταπτυχιακού τίτλου. Ούτε οι αξιολογητές γνωρίζουν την ταυτότητα των συγγραφέων ούτε οι συγγραφείς των αξιολογητών (double blind review). Στην ενότητα online Υποβολές “Αρχική Σελίδα -> Σχετικά με το περιοδικό -> Υποβολές -> online Υποβολές” θα εντοπίσετε τις κατάλληλες οδηγίες για την αφαίρεση όλων των πληροφοριών που ενδέχεται να αποκαλύπτουν στην ταυτότητα των συγγραφέων. Η Συντακτική Επιτροπή, προτού προχωρήσει στην ανάθεση άρθρου σε αξιολογητή, οφείλει να ελέγξει το υποβαλλόμενο υλικό και να το τροποποιήσει, εφόσον κριθεί απαραίτητο, για τη διασφάλιση της εγκυρότητας της διαδικασίας. Το χρονικό περιθώριο αξιολόγησης δεν ξεπερνά τον ένα (1) μήνα, ενώ, απαρέγκλιτα, υποβάλλεται προς τη Συντακτική Επιτροπή ολοκληρωμένη αναφορά αξιολόγησης, η οποία, εκτός των άλλων, περιλαμβάνει υποχρεωτικά και σχόλια προς τους συγγραφείς. Την τελική απόφαση για την έκδοση ενός άρθρου παίρνει η Συντακτική Επιτροπή του περιοδικού. Σε περίπτωση διχογνωμίας ανάμεσα στους αξιολογητές και στα μέλη της Συντακτικής Επιτροπής, η απόφαση λαμβάνεται από την Ολομέλεια της Επιστημονικής Επιτροπής (είτε κατόπιν απευθείας αξιολόγησης του άρθρου από το πλέον κατάλληλο μέλος της είτε κατόπιν ανάθεσης σε τρίτο αξιολογητή).

Τι είναι ο Συλλογικός Κατάλογος των Ελληνικών Ακαδημαϊκών Βιλβιοθηκών;

Πληροφορίες για τον ΣΚΕΑΒ θα βρείτε εδώ

Πού μπορώ να βρω πληροφορίες για το σύστημα διαδανεισμού Ίρις;

Πληροφορίες για το σύστημα διαδανεισμού Ίρις υπάρχουν αναλυτικά εδώ

end faq

Copyright © 2013 Vivliothikonomos.gr. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος. Το Joomla! είναι Ελεύθερο Λογισμικό που διατίθεται σύμφωνα με τη Γενική Δημόσια Άδεια Χρήσης GNU.